Muziekparade Ten Boer is gestart!

Op Basisschool de Fontein werd op woensdag 24 januari de Kickoff gehouden van Muziekparade Ten Boer. Samen met alle leerlingen van groep 1 t/m 8, De Rijdende Popschool en Muziekvereniging Volharding is Muziekparade Ten Boer muzikaal van start gegaan. Een bandje van Popschool Garmerwolde speelde een aantal liedjes, het fanfareorkest van Volharding gaf een optreden en er werd samen met de hele school gezongen en gedanst.

De Muziekparade is een initiatief  van zes scholen in de gemeente Ten Boer in samenwerking met de Rijdende Popschool, Muziekvereniging Volharding en St. Muziekonderwijs Ten Boer. Het doel van het project is leerlingen kennis te laten maken met verschillende instrumenten en muzieksoorten. Dit wordt gedaan door samenwerking met verschillende muziekaanbieders in de omgeving. Tijdens dit traject zullen de leerlingen verschillende lessen en workshops volgen die uitmonden in een gezamenlijk optreden tijdens de Muziekparade.

De scholen die zullen deelnemen aan dit project zijn: de Fontein (Ten Boer), de Til (Thesinge), de Wieken (Ten Post), de Huifkar (Ten Boer), de Poort  (Ten Boer), OBS Garmerwolde (Garmerwolde) en OBS Woltersum (Woltersum). Op deze manier wordt het muziekonderwijs in de gemeente Ten Boer goed op de kaart gezet.

Het project wordt 6 juli afgesloten met een groot muziekfestival in Ten Boer. Hierbij zullen alle kinderen optredens gaan geven door het hele dorp. Dit kan zijn op een plein, in winkels, in verzorgingstehuizen etc. Kortom het wordt een half jaar vol muziek en plezier!