ICDI 20th Anniversary Party wordt gevierd m.m.v. Popschool Garmerwolde

De Rijdende Popschool treedt op in Leiden

Tijdens de viering van het 20-jarig bestaan van de Leidse organisatie ICDI (International Child Development Initiatives) op 5 juni 2014 zal een van de bands van De Rijdende Popschool een muzikaal optreden verzorgen.
De band ‘Burning Birds’ uit het Groningse dorp Garmerwolde is een van de langst bestaande bands van De Rijdende Popschool. Op muzikaal gebied zijn deze talentvolle jongeren enorm gevorderd in de laatste twee jaar en zij hebben bewezen het niveau van een dergelijk optreden prima aan te kunnen.
Het verzoek is bij De Rijdende Popschool terechtgekomen omdat de Leidse organisatie het toepasselijk vond om jongeren een muzikale bijdrage te laten leveren aan het feest. De afgelopen twee decennia heeft ICDI bijgedragen aan het verbeteren van de kansen en rechten van kinderen en jongeren wereldwijd. Werkend met en voor kinderen en families van Nepal tot Nicaragua, maakt ICDI een verschil in de levens van duizenden kinderen.
De non-profit organisatie ICDI is begonnen met twee mensen op een kamer, met de intentie internationaal persoonlijke, individueel gerichte hulp te geven aan kwetsbare kinderen. Inmiddels zijn er programma’s in meer dan tien landen, waar echt resultaat bereikt wordt. Sommige van de internationale partners zullen naar Leiden komen om samen met ICDI dit feest te vieren.
De zangeres en danseres Hady Diallo uit Sierra Leone zal optreden en vertellen over haar samenwerking met ICDI om gehandicapte kinderen en jongeren in het door oorlog getroffen Freetown te helpen. Ook zal er een fotografie tentoonstelling geopend worden, met foto’s die gemaakt zijn door kinderen uit diverse landen.

De Rijdende Popschool is een muziekschool die naar dorpen en wijken toe rijdt. Instrumenten en apparatuur worden in een busje geladen en de bandcoach geeft les in een geschikte locatie ter plekke. Kinderen krijgen les in de vorm van bandjes, waarin popmuziek gespeeld wordt. De Rijdende Popschool is een non-profit organisatie die ernaar streeft zoveel mogelijk kinderen muziek te kunnen laten maken. Dit wordt onder meer mogelijk gemaakt door steun van Kinderen Maken Muziek van het Oranje Fonds.

Voor meer informatie over ICDI: www.icdi.nl