Muziekfestival bij o.b.s. de Togtemaarschool m.m.v. De Rijdende Popschool

“O.b.s. de Togtemaarschool” in Bedum staat komende week een bijzondere gebeurtenis te wachten. Op woensdag 28 mei a.s. vindt namelijk het eerste muziekfestival plaats. Het wordt een muzikale feestdag voor de kinderen van de school. ’s Morgens zijn er diverse workshops waarbij kinderen muziekinstrumenten maken, liedjes kunnen gaan schrijven met echte muzikanten, een rap bedenken of gaan dansen. Er zijn talloze gastdocenten o.a. Abel Felix (“the Rising Sun” en “Gentleman Skull”), Charlie Trigger (ook “Gentleman Skull”), Jose en Debby (Zumba “this is it 4 you”), Go4Fitness, Kim Meijer (groningstalige troubadour), H. Roelofs (organist), Sief Molenberg (percussie), Suus Dalebout (zang), Christa Reudink (“MooTz”) en Dion Bouwes (“Cutting Grass”).

Daarnaast is er voor deze dag contact gelegd met “de Rijdende Popschool”. (www.derijdendepopschool.nl). Dit mooie initiatief geeft kinderen de mogelijkheid om zonder enige ervaring met instrumenten samen te spelen in een echte popband. De Rijdende Popschool heeft bandcoaches die de groepen kinderen begeleiden. In Bedum waren dit singer-songwriters Vincent Kenter en Robin IJzerman. Zij kwamen een aantal keren naar de school en namen dan instrumenten, versterkers, microfoons, enz. mee. De kinderen zijn erg enthousiast zo blijkt uit de grote aantallen aanmeldingen. Zo enthousiast zelfs, dat er op de Togtemaarschool maar liefs 4 bandjes werden gevormd.

Na de ochtendworkshops zal het muziekfestival voor publiek geopend worden. Tussen 12:15 en 14:00 uur zijn er diverse optredens.

De kersverse popbands treden op. Er zijn shows van gastmuzikanten, het Togtemaarschoolkoor laat van zich horen en daarnaast nog veel en veel meer!

Het muziekfestival moet een jaarlijks terugkerende gebeurtenis worden, waar kinderen kennis maken met muziek en daarnaast de mogelijkheid krijgen om op te treden voor publiek.

Een ware happening!

Speciale dank voor bakkerij Hoekstra en slagerij Thonny Teerling voor het verzorgen van de lunch.