De Rijdende Popschool organiseert PopSport Groningen

popsport finale foto eric v nieuwland213057PopSport, hét talentenprogramma voor jonge bands en acts, gaat nu ook van start in Groningen! De Rijdende Popschool is vanaf heden partner van Stichting PopSport. Dat betekent dat De Rijdende Popschool  de activiteiten voor Popsport in de provincie Groningen gaat organiseren en coördineren.

Getalenteerde en gedreven bandjes, acts of muzikanten tussen de 12 en 20 jaar krijgen de kans om vier maanden gecoacht te worden door professionals. Met een divers aanbod van workshops ontwikkelen zij hun artistieke, zakelijke en sociale skills en maken ze kennis met de muziekbusiness. Van singer-songwriter tot metalband, van pop & rockband tot dj en van rapper tot jazzband; iedereen tussen de 12 en 20 jaar die méér wil met zijn muziek kan zich aanmelden voor PopSport.

Deze maand zijn er een aantal deelnemende bands en muzikanten geselecteerd. Van maart tot en met juni volgen de deelnemers gezamenlijke workshops, nemen ze een nummer op, krijgen ze individuele begeleiding en een professionele fotoshoot. Het programma wordt afgesloten met een showcase in Simplon. Op deze avond wordt de act, die zich het meest ontwikkeld heeft, gekozen om door te stromen naar het verdiepende landelijke traject dat in september van start gaat. Daarnaast wordt elke deelnemende muzikant member van het PopSport NetWork, waar ze het hele jaar door kunnen profiteren van allerlei interessante workshops, masterclasses, free concerttickets, speelplekken en meer.

POPSPORT Groningen
Wie: Muzikanten en bands van 12 t/m 20 jaar.
Wat: Workshops, coaching, optredens en ontmoetingen met andere muzikanten en professionals.
Waar: o.a. in Poppodium Simplon
Wanneer: Van februari tot juni 2015.
Waarom: Een unieke en hele leuke kans om als muzikant of band een stap verder te komen!

Foto: Eric van Nieuwland