De Rijdende Popschool gaat weer los in Midden-Drenthe

Altijd al willen proberen hoe het is om samen in een bandje te spelen? Na de zomervakantie gaat De Rijdende Popschool weer van start in Smilde en in Wijster! In samenwerking met het dorpshuis Smilde en de Weidehoek in Wijster is er na de zomer weer een kennismakingsles. Daarna starten dan, met meerdere bandjes, de reguliere lessen van Popschool Smilde en Popschool Wijster.

De Rijdende Popschool
Bij De Rijdende Popschool krijgen kinderen, jongeren en volwassenen muziekles in een bandje. Onder begeleiding van een bandcoach leer je samen hoe je popnummers moet spelen. Denk hierbij aan liedjes van Harry Styles, Marshmallow, Dua Lipa of TikTok hits. Om mee te doen met De Rijdende Popschool hoef je geen instrument te kunnen bespelen en je hoeft ook niets te huren of te kopen. De mobiele muziekschool komt naar je toe met alle spullen die nodig zijn, zoals een drumstel, gitaren, keyboards, versterkers, microfoons en een zanginstallatie.

Wanneer
Eind september plannen we de kennismakingsles. In Smilde willen we op de woensdag komen en in Wijster op maandag. Meer informatie volgt na de zomervakantie.

Popschool Smilde en Popschool Wijster
Lijkt het je leuk? Je kunt je nu alvast opgeven voor de kennismakingsles voor Popschool Smilde en Wijster en leer samen muziek maken met je vriendjes en vriendinnetjes. Wie weet treed jij dan binnenkort op in het dorp en op 10 december tijdens het Rijdende Popschool Festival!

Naast enthousiaste deelnemers zoekt De Rijdende Popschool ook vrijwilligers die ons helpen bij het opstarten van de Popschool en de eindpresentatie aan het einde van de cyclus.