De Rijdende Popschool breidt uit in Oost-Groningen

De Rijdende Popschool heeft al een aantal succesvolle popscholen in Oost-Groningen. Met behulp van het subsidieprogramma Leader Oost-Groningen kan er uitgebreid worden naar meer dorpen in Oost-Groningen.

De Rijdende Popschool zet muziek in als middel voor talentontwikkeling voor kinderen en jong volwassen vanaf 8 jaar. Voor deelname hoef je geen instrument te kunnen bespelen, dat leer je in de bandjes die samengesteld worden. Door in de dorpen, onder leiding van een coach te spelen in bandjes, ontstaat er een levendige wekelijkse activiteit. Door de tussentijdse muziekpresentaties in bijvoorbeeld een dorpshuis kan het hele dorp meegenieten! Het bijzondere aan De Rijdende Popschool is het mobiele karakter: zij zorgen voor alle apparatuur, muziekinstrumenten en bandcoach op locatie. De Rijdende Popschool werk altijd zoveel mogelijk samen met bewoners, dorpen, en lokale en regionale instellingen. Bijzonder aan dit project is dat Kunstenschool ZG ons in haar werkgebied (Stadskanaal, Onstwedde en Vlagtwedde) gaat ondersteunen.

Er is de laatste tijd veel aandacht voor muziekeducatie. Muziek maken is belangrijk en vooral ook heel leuk om samen te doen! Wil jij ook een Rijdende Popschool in jouw dorp? Help mee en meld je dorp aan via www.derijdendepopschool.nl