Teamdag De Rijdende Popschool

Tafels sjouwen en aan de LEGO! Zo gaat een teamdag van De Rijdende Popschool.

De Rijdende Popschool heet natuurlijk niet voor niets De Rijdende Popschool. Iedereen is vrijwel altijd onderweg van locatie naar locatie. ‘s Ochtends snel een bakje koffie, de bus inladen en dan de hele dag op pad. We spreken elkaar (digitaal) veel, maar zien elkaar vrij weinig. Daarom hebben we vlak voor de meivakantie een teamdag gepland. Zo vaak gebeurt het niet dat iedereen tegelijk op kantoor is!

De dag begon uiteraard met koffie, thee en ander lekkers. Na een korte bespreking was het tijd om in beweging te komen. We hebben de ruimte met ons ‘keukentje’, vergadertafel en flexwerkplekken opnieuw ingericht. De gemiddelde voorjaarsschoonmaak is er niets bij. Na de verhuizing van de Paterswoldseweg naar de Euvelgunnerweg hebben we alle inboedel wel verplaatst, maar niet al te streng gekeken naar wat we echt nodig hadden. En een slecht zittende stoel? Dat wil toch niemand?

Na de lunch kwam Marten van Teambuilding Glimmen om met behulp van LEGO® SERIOUS PLAY® aan teambuilding te werken. Nou, alle snoetjes waren ook aan het glimmen bij het zien van zo’n grote bak Lego. Het bleek een ontzettende fijne methode te zijn om dingen beter onder woorden te kunnen brengen. Door het uitbeelden van persoonlijke en organisatorische vraagstukken was het makkelijker om iets te vertellen en uit te leggen aan elkaar.

We kijken samen terug op een hele positieve dag waardoor we weer vol met extra energie zitten om gezamenlijk te bouwen aan de toekomst van De Rijdende Popschool.