Pop en Poëzie

Afgelopen vrijdag vonden de presentaties van Pop en Poëzie op Obs De Vlonder in Wedde plaats! Een aantal weken geleden lieten de leerlingen van Obs De Lindelaar in Westerbork al zien wat ze tijdens Pop en Poëzie hadden ingestudeerd. De workshops waren onder leiding van de bandcoaches van De Rijdende Popschool en stadsdichter van Groningen Kasper Peters en waren in samenwerking met Het Poëziepaleis.

Tijdens Pop en Poëzie gingen de bandcoaches van De Rijdende Popschool met de kinderen aan de slag om een popliedje in te studeren. Dit werd gedaan in de vorm van een bandje waarin de kinderen gitaar speelden, drumden, piano speelden en zongen. Tegelijkertijd werkte Kasper Peters met een ander groepje leerlingen aan het bedenken van een nieuwe tekst op een liedje. In Westerbork was dit ‘Op Fietse’ van de Drentse band Skik en in Wedde werd het Gronings volkslied in een nieuw jasje gestoken!

Naast dat de leerlingen een nieuwe tekst op het Gronings Volkslied schreven, hebben ze in Wedde ook nog eens prachtige gedichten geschreven met Kasper Peters en deze voorgedragen aan het publiek tijdens de presentaties!