Opbrengst veiling van 3D-geprinte gitaar voor De Rijdende Popschool

Graag vragen wij jullie aandacht voor onderstaand project! De opbrengst van de geveilde gitaar en andere donaties komen ten goede aan De Rijdende Popschool. Iedereen kan een bijdrage leveren aan het maken van de gitaar. Bezoek daarom allemaal de brainstormsessies, waar je kunt meedenken over het ontwerp.

3D-printen met bioplastic voor muziekeducatie tijdens Eurosonic

Een bespeelbare gitaar 3D-Printen met bioplastic op een ‘huis, tuin en keuken’ 3D-printer, dat is een hele uitdaging! Een uitdaging die House of Design, Atelier Marleen Andela, Rikkers Gitaarbouw en Fablab Groningen tijdens Eurosonic van donderdag 15 januari tot en met zaterdag 17 januari aangaan. Op de laatste dag wordt de elektrische gitaar geveild voor muziekeducatie in Groninger dorpen.

Crowd Design
Dit Crowd Design Concept is tijdens Eursonic gratis toegankelijk in het duurzame dorp Summerlabb op het Ebbingekwartierterrein in Groningen. Crowd Design houdt in dat het publiek mee ontwerpt en dat er geen eindresultaat vastligt. Ter plekke wordt op kleine 3D-printers een gitaar in losse onderdelen geprint. Op de laatste dag wordt de gitaar als een bouwpakket in elkaar gezet.

Het wordt spannend of het einddoel behaalt wordt omdat het een experiment is. Daarom is alle hulp welkom. Breng bijvoorbeeld een eigen 3D-printer mee, deel je expertise en/of muzikale kennis, of ontwerp mee door te schetsen. Tijdens dit concept staat het zelf maken centraal, de organisatie laat zien dat je eigenlijk maar weinig nodig hebt om zelf ‘speelgoed’ voor jong en oud te maken.

Bioplastic gitaar geveild
Op de laatste dag van Eurosonic, op Summerlabb, wordt de elektrische gitaar geveild. Alle donaties en de veilingopbrengst gaan naar De Rijdende Popschool: een initiatief dat zich inzet voor muziekles in dorpen waar weinig muziekvoorzieningen zijn. Alle namen van de donateurs worden in de gitaar vastgelegd. De gitaar wordt geveild op zaterdag 17 januari om 17:00 uur bij de Summerlabb tent.

Summerlabb is geopend van 11:00 tot 22:00 op donderdag 15 en vrijdag 16 januari. Op 17 januari van 10:00 tot 18:00 uur. Wil je mee ontwerpen? Kom naar de brainstormsessies; dagelijks van 15:00 tot 16:00 uur in de Summerlabb tent op het Ebbingekwartierterrein.