EchtErik Festival 17 juni 2017

De Rijdende Popschool bestaat  5 jaar! Ter gelegenheid mogen alle leerlingen van De Rijdende Popschool 17 juni optreden in Martiniplaza tijdens het EchtErik Festival. Niet alleen mogen alle leerlingen komen spelen, het festival is door radioprogramma ‘EchtErik’ opgezet als benefiet voor De Rijdende Popschool en de opbrengst zal dan ook naar onze stichting gaan.

Het EchtErik Festival is hét festival voor Noord Nederlandse popmuziek en popeducatie dat op 17 juni in Martiniplaza in de stad Groningen plaatsvindt.

Het festival dat vrijwel uitsluitend door vrijwiligers wordt georganiseerd is opgezet als een benefietevenement voor De Rijdende Popschool, die op het festival veel van zich zal laten zien en horen. Zo zullen leerlingen van De Rijdende Popschool uit meer dan 20 dorpen in Groningen en Drenthe optreden. Daarnaast biedt het festival veel workshops, lezingen en optredens van bekende bands en artiesten.

Het festival wordt geopend door Kraantje Pappie met een lezing. Daarnaast zullen er veel optredens zijn van verschillende artiesten, waaronder traumahelicopter, Sväva, It Dockumer Lokaeltsje, Electropoëzie (met Harmen Ridderbos van Town of Saints), Kanipchen Fit, Robin IJzerman, Silke Music, The Big Top en City of Life. Check onze artiestenpagina voor alle tot nu toe bevestigde namen!

Het belooft een dag vol muziek, workshops, lezingen en rockumentaries te worden.

Het EchtErik Festival wordt gerealiseerd in samenwerking met Netwerk Popeducatie Groningen.