Popsport groningen 2016 gaat van start!

Muzikaal talent tussen 12 en 20 jaar kan zich aanmelden voor coaching door professionals

Popsport, hét talentenprogramma voor jonge bands en acts, gaat voor de tweede keer van start in de provincie Groningen. Getalenteerde en gedreven bands, muzikanten en muzikale acts tussen de 12 en 20 jaar krijgen de kans om vier maanden gecoacht te worden door professionals.

Met een divers aanbod aan workshops ontwikkelen zij hun artistieke, zakelijke en sociale skills en maken ze kennis met de muziekbusiness. Van singer-songwriter tot metalband, van pop & rockband tot DJ / producer en van rapper tot jazzband; iedereen tussen de 12 en 20 jaar die méér wil met zijn of haar muziek kan zich aanmelden voor Popsport. Aanmelden gaat via www.popsport.nl/inschrijven en kan tot en met 1 februari. Popsport Groningen is een samenwerking tussen Stichting Popsport en De Rijdende Popschool.

In februari worden de deelnemende bands en muzikanten geselecteerd. Van februari tot en met mei volgen de deelnemers gezamenlijke workshops, nemen ze een nummer op, krijgen ze individuele begeleiding en een professionele fotoshoot. Het programma wordt afgesloten met een showcase waar elke act zich presenteert aan fans en publiek. Op deze avond wordt de act die zich het meest ontwikkeld heeft, gekozen om door te stromen naar het verdiepende landelijke traject dat in september van start gaat. Daarnaast worden alle deelnemers member van het Popsport Network. Hierdoor kunnen ze het hele jaar door profiteren van allerlei interessante workshops, masterclasses, gratis concertkaarten, speelplekken en meer.

POPSPORT GRONINGEN

Wie: muzikanten, bands en acts van 12 t/m 20 jaar.

Wat: workshops, coaching, optredens en ontmoetingen met andere muzikanten en professionals. Meer informatie over het traject: www.popsport.nl.

Waar: verschillende locaties in Groningen, afgestemd op de deelnemers.

Wanneer: februari t/m mei 2016.

Waarom: het is een unieke en hele leuke kans om als muzikant of band een stap verder te komen!

Hoe: aanmelden via het formulier op www.popsport.nl/inschrijven t/m 1 februari.

Meer informatie over Popsport en inschrijven: popsport@derijdendepopschool.nl of www.popsport.nl.

Popsport Showcase Festival 2015 Eric van Nieuwland 174435