Ben je op zoek naar een leuke muziekstage?

IMG_1817Stage lopen bij De Rijdende Popschool

Bij De Rijdende Popschool krijgen kinderen, jongeren en volwassenen muziekles in een bandje. Om mee te doen met De Rijdende Popschool hoef je geen instrument te kunnen bespelen en je hoeft ook niets te huren of kopen. De muziekschool komt naar de dorpen, wijken en scholen toe met alle spullen die nodig zijn, zoals instrumenten, versterkers, microfoons en een zanginstallatie.

Al onze bandcoaches zijn in het bezit van een MBO opleiding Artiest (muziek) niveau 4. Nadat ze de opleiding Muzikant hebben afgerond, werken ze als muzikant in een orkest of band, als solist of als vocalist. Ze bespelen één of meerdere instrumenten. Behalve als uitvoerend musicus werken ze onder andere als workshopdocent bij De Rijdende Popschool. Ze leren jongeren meer over het vak en begeleiden en coachen.

Taken van de assistent-bandcoach
Als stagiaire bij De Rijdende Popschool is je belangrijkste taak om de bandcoach te ondersteunen bij het geven van de workshops en lessen. In overleg met de bandcoach bepaal je je taken tijdens de workshops. Daarbij geef je aan wat je zelf graag wilt doen, of wilt leren. Ook help je bij de lesvoorbereiding, het inladen, uitladen en klaarzetten van de instrumenten.

Kennis, houding en vaardigheden

Een stagiaire van De Rijdende Popschool :

• Speelt zelf en heeft kennis van zang- en/of instrumentale techniek op minimaal één, en bij voorkeur meerdere, van de instrumenten waarop we les geven (zang, drums, basgitaar, gitaar en keyboard)
  • Heeft basiskennis van muziektheorie
  • Heeft een behulpzame houding
  • Is betrouwbaar
  • Vindt het leuk om met kinderen te werken.
  • Heeft affiniteit met de ideële doelstellingen van De Rijdende Popschool; zoveel mogelijk kinderen, jongeren en volwassenen in aanraking brengen met het samen muziek maken

erkend leerbedrijfContactpersoon: Niels Steenstra
Mail: info@derijdendepopschool.nl