HMK Máxima praat met leerlingen van De Rijdende Popschool in Garmerwolde

Aanbod deskundigheidsbevordering leerkrachten

foto: © Oranje Fonds / Bart Homburg

Dit aanbod is in het kader van Méér Muziek in de Klas Lokaal Groningen. Meer informatie over dit convenant vind je op: kunstencultuur.nl/meermuziekindeklaslokaalgroningen

Beats & Lyrics (voor groep 7 en 8)

• Eénmalige workshop hiphopbeats maken op de computer van 2 uur voor maximaal 24 deelnemers (in overleg zijn er mogelijkheden voor meer deelnemers per groep). De Rijdende Popschool neemt laptops mee.

De leerkracht ontvangt een lesbrief die in de klas voorafgaand aan de workshop behandeld kan worden in de klas. De leerkracht krijgt uitleg over de inhoud hiervan i.k.v. deskundigheidsbevordering.

Kosten : €225,- (inclusief laptops, koptelefoons en andere apparatuur)

• Workshopserie van 5 workshops waarin de deelnemers een beat maken, rapteksten schrijven en rappen op de beat. Van het eindresultaat wordt een opname gemaakt die de leerlingen mee naar huis kunnen nemen.
    De leerkracht ontvangt een aantal lesbrieven die in de klas, voorafgaand aan de workshops, behandeld kan worden in de klas. De leerkracht krijgt uitleg over de inhoud hiervan i.k.v. deskundigheidsbevordering.

Kosten : €1000,- (inclusief laptops, koptelefoons en andere apparatuur)

In overleg is een serie van 3 of 4 workshops ook een mogelijkheid ( €225,- per workshopdag)

Play in a Band (voor groep 5, 6, 7 en 8)

• Eénmalige workshop Play in a Band (samen spelen in een popband) voor 2 groepen van maximaal 15 deelnemers, de leerkracht doet mee i.k.v. deskundigheidsbevordering (1 uur en 15 minuten per groep) (inclusief instrumentenkosten: drums, basgitaar. gitaren, keyboards en zanginstallatie met microfoons neemt De Rijdende Popschool mee) Maximaal 15 deelnemers.

Kosten* : €225,- (totaal voor de 2 groepen)

• Workshopserie van 5 workshops: serie van 5 workshops Play in a Band (samen spelen in een popband) voor 2 groepen van maximaal 15 deelnemers (1 uur en 15 minuten per groep per keer) De vijfde workshopdag is het mogelijk om een presentatie voor publiek (ouders en leerlingen) te doen waar de bands minimaal 2 zelf gekozen popliedjes uitvoeren

De leerkracht ontvangt lesbrieven met uitleg over de meest gebruikte instrumenten in de popmuziek en krijgt uitleg over de inhoud hiervan i.k.v. deskundigheidsbevordering.

Kosten* : €1000,- (totaal voor de 2 groepen) * Dit is inclusief instrumentenkosten: Drums, basgitaar. gitaren, keyboards en zanginstallatie met microfoons neemt De Rijdende Popschool mee. In overleg is een serie van 3 of 4 workshops ook een mogelijkheid ( €200,- per workshopdag)

Voor meer informatie neem contact met ons op via educatie@derijdendepopschool.nl of bel naar 06-18967968