De Rijdende Popschool start met de Popleiding (pilot)

De Rijdende Popschool gaat iets nieuws doen: Voor (ex-) leerlingen van De Rijdende Popschool die een volgende stap willen zetten in de muziek komt er De Popleiding (pilot)! In de Popleiding, een voortraject voor Popsport Groningen, worden lessen en workshops aangeboden over het spelen in een bandje  en is bedoeld voor jonge muzikanten die aan de slag willen met het schrijven en spelen van eigen nummers in een bandje. Dus wil je , of ben je al bezig met eigen nummers, en zou je deze graag met een bandje willen spelen en wil je met een band je eigen sound ontwikkelen? Dan kan je terecht bij De Popleiding om je bij een bandje aan te sluiten of er één te vormen met andere muzikanten!

Op zondag 15 oktober 2017 gaat we van start en om de 2 weken zal er op de zondagen gewerkt worden en zullen er de hele dag verschillende workshops en lessen georganiseerd worden: workshops songwriting, muziektheorie, individuele en groepslessen zang, instrumentale lessen en improvisatielessen. De ochtenden zullen in het teken staan van  individuele ontwikkeling, en kan er (individueel) ingeschreven worden op individuele  lessen en verdiepingsworkshops. Op de middagen zal het maakproces centraal staan en zal er in bandjes gewerkt worden aan het schrijven van eigen materiaal, en aan experimenteren en improviseren. Na elke workshopdag krijg je opdrachten voor de volgende keer, zodat er weer verder gewerkt kan worden.

Audities; daar doen wij niet aan bij De Popleiding. Wij zoeken gemotiveerde muzikanten vanaf 11 jaar die een stap verder zetten in hun muzikale ontwikkeling. De Popleiding is er niet alleen voor (oud-) leerlingen van De Rijdende Popschool maar voor iedereen met ambitie.

De resultaten van het traject zullen gepresenteerd worden op het EchtErik Festival, dat op 31 maart 2018 weer georganiseerd gaat worden. Deelnemers aan De Popleiding mogen deelnemen aan de voorronde van Kunstbende Groningen waar naast deelname aan de landelijke finale ook een plaats in Popsport Groningen te verdienen is. Daar kan met met extra coaching toegewerkt worden  naar de showcase van Popsport Groningen in Simplon, met de kans op een plaats in het landelijke programma van Popsport.

De Popleiding is bedacht omdat er bij De Rijdende Popschool vraag kwam vanuit de provincie Groningen naar een mogelijkheid voor verdere ontwikkeling van muzikaal talent en meenamen op het gebied van het maken van eigen muziek. Zodoende is dit voortraject van Kunstbende en Popsport erop gericht om jonge muzikanten vanaf 11 jaar een stap verder te helpen. Ook werken we met De Popleiding samen met BUMA MusicAcademy waardoor  (in elektronische muziek geïnteresseerde) leerlingen  een gratis volwaardige Ableton LIVE Intro licentie krijgen. Ook krijgen deelnemers korting op de aanschaf van nieuwe instrumenten van onze sponsor Bax Music, en je mag een jaar lang gratis gebruik maken van de app Earz, waarmee je al gamend muzikaal gehoor ontwikkelt, noten leert lezen en muziektheorie leert. Voor de begeleiding van de deelnemers maken we gebruik van het leerlingenvolgsysteem A-MACK.

De Popleiding start binnenkort met een eerste (gratis) kennismaking in het Dorpshuis van Garmerwolde op de Oude Rijksweg 6.

Inschrijven kan via de website van De Rijdende popschool of door een mail te sturen naar popleiding@derijdendepopschool.nl

De Popleiding zal gedurende het traject op verschillende locaties in de provincie Groningen plaats vinden waarbij De Rijdende Popschool zorgt voor de apparatuur en instrumenten.

Meer informatie over De Rijdende Popschool en de samenwerkingspartners is te vinden via:

www.popsport.nl

www.earz.nl