De Rijdende Popschool start grootschalig in Midden-Drenthe

In meerdere dorpen in Midden-Drenthe is De Rijdende Popschool langs geweest om kennismakingslessen te geven. Deze waren zo succesvol en er zijn zoveel enthousiaste dorpelingen dat er nu meerdere bandjes zijn gestart in Wijster, Westerbork en Hooghalen. Er volgt op 28 oktober nog een kennismakingsles in Beilen.

De Rijdende Popschool
Bij De Rijdende Popschool krijgen kinderen, jongeren en volwassenen muziekles in een bandje. Onder begeleiding van een bandcoach leer je samen hoe je popnummers moet spelen. Denk hierbij aan liedjes van Harry Styles, MEAU, Dua Lipa of TikTok hits. Om mee te doen met De Rijdende Popschool hoef je geen instrument te kunnen bespelen en je hoeft ook niets te huren of te kopen. De mobiele muziekschool komt naar je toe met alle spullen die nodig zijn, zoals een drumstel, gitaren, keyboards, versterkers, microfoons en een zanginstallatie.

Wanneer
Op maandag zijn de lessen in Wijster, op dinsdag in Westerbork en op donderdag in Hooghalen. Na de herfstvakantie, op vrijdag 28 oktober, is er een kennismakingsles in Beilen. Altijd al willen proberen hoe het is om samen in een bandje te spelen? Je kunt altijd contact opnemen om te kijken of er nog een plekje vrij is in een band. Wie weet treed jij dan binnenkort op in het dorp en op 10 december tijdens het Rijdende Popschool Jubileum Festival!

We zoeken ook enthousiaste vrijwilligers die ons willen helpen dit mogelijk te maken. Kun jij ons helpen? Denk hierbij aan extra hulp bij het opstarten van de Popschool en de eindpresentatie aan het einde van de cyclus.