De Rijdende Popschool op Radio Een Vandaag

In een item op Radio Een Vandaag over het verdwijnen van muziekscholen en het belang van muziekonderwijs voor kinderen wordt De Rijdende Popschool als voorbeeld aangehaald als alternatief. De verslaggever ging naar Ezinge om daar te kijken hoe de lessen in elkaar zitten en te luisteren hoe het klinkt natuurlijk. Aan het woord komen bandcoach Robin IJzerman en directeur Niels Steenstra.

Programma beluisteren

Radio EenVandaag
donderdag 26 mei 2016, 14:00 – 16:00 uur

“Muziekscholen in 10 jaar tijd gehalveerd”

Het aantal muziekscholen is de laatste 10 jaar bijna gehalveerd. Dat blijkt uit cijfers van Cultuurconnectie, de koepel van muziekscholen. En dat terwijl inmiddels toch echt wel bekend is dat muziekonderwijs grote, positieve gevolgen heeft voor de hersenontwikkeling.

Hoe komt het dat steeds minder kinderen muziekles krijgen? En wat is daar het gevolg van? In Radio Een Vandaag schuiven Jan Brands van Cultuurconnectie, de koepelorganisatie van muziekscholen, en hersenwetenschapper Eric Scherder van de Vrije Universiteit aan.

Er is ook hoop! Als er steeds minder mensen naar de muziekschool komen, komt de muziekschool naar jou. De Rijdende Popschool reist naar verschillende dorpjes in Noord-Groningen.