De Rijdende Popschool doet mee aan NLGeeft van het Oranje Fonds

logo Oranjefonds

De Rijdende Popschool doet mee aan NLGeeft van het Oranje Fonds

De Rijdende Popschool doet mee aan NLGeeft van het Oranje Fonds. NLgeeft is een online platform waarmee mensen veilig en makkelijk aan lokale sociale initiatieven kunnen doneren. De Rijdende Popschool  wil op deze manier €2500,- inzamelen om Popschool Oude en Nieuwe Pekela te kunnen starten. 50 procent van het geschonken bedrag maakt het Oranje Fonds direct over naar De Rijdende Popschool. De andere helft besteedt het Fonds aan sociale initiatieven in de provincie Groningen. Giften worden zo voor 100 procent besteed en blijven altijd dichtbij. Op www.nlgeeft.nl/derijdendepopschool zoeken wij nu zo veel mogelijk mensen die een steentje willen bijdragen.

Met het geld dat we door deze fantastische crowdfunding-actie van het Oranje Fonds binnenkrijgen willen we ervoor zorgen wat we een aantal popscholen die we de afgelopen jaren gestart zijn ook de komende jaren kunnen laten doorgaan. Momenteel worden we onder meer ondersteund door Kinderen Maken Muziek. Met het geld dat we  kregen konden we dit jaar 10 popscholen laten draaien. Omdat deze subsidie niet blijvend is, zijn wij op zoek naar geld om al onze popscholen open te houden, en het liefst nog meer te kunnen starten.

Popscholen in Oude en Nieuwe Pekela zijn het eerste doel!

In het kader van NLGeeft willen we in eerste instantie geld ophalen zodat kinderen bij Popschool Oude Pekela ook de komende 2 jaar muziek kunnen maken. De gemeente Pekela heeft haar steun toegezegd door voor de helft van het benodigde bedrag te zorgen! Wij hebben beloofd dat wij de rest van het geld bij elkaar zullen krijgen. Door deelname aan deze actie maken we daar een start mee.

Als we €1250,- ophalen kan Popschool Oude Pekela ook in 2014/2015 draaien en starten we ook in Nieuwe Pekela met een nieuwe popschool. Mochten we meer ophalen dan ons streefbedrag dan beloven we dat we met elke €1250,- die we krijgen een van de popscholen die er nu zijn nog minimaal een jaar open houden.

Via http://www.oranjefonds.nl/oranjefonds/nlgeeft kun je kijken wat de actie precies inhoudt