OBS De Braskörf, Veendam

Op 22 mei om 07:00 uur in de ochtend ben ik met Cynthia mee geweest naar basisschool OBS De Braskorf in Veendam. Cynthia en een andere bandcoach van de popschool, hadden hier al meerdere keren les gegeven. Dit was de laatste les waarin de kinderen hun liedje gingen presenteren voor hun ouders. Cynthia en ik hebben samen alle instrumenten naar binnen gesjouwd, uitgepakt, in elkaar gezet en opgesteld. Toen was het 08:30 uur en het eerste groepje leerlingen kwam binnen uit klas 5B, super enthousiast maar toch wel een beetje zenuwachtig.  Ze hadden nog een half uur de tijd om voordat de ouders kwamen, dus er werd nog even hard gerepeteerd. Elke leerling nam plaats bij het instrument waar ze de vorige les ook op hadden gespeeld, het liedje dat ze gingen spelen was Shotgun van George Ezra. Cynthia heeft elke leerling nog even uitgelegd welke noten ze moesten spelen op hun instrument, en het ging hartstikke goed! De presentatie was geslaagd, de ouders waren erg trots en ze hebben het liedje zelfs 2 keer gedaan! Bij de 2e, 3e en 4e groep ging het ook zo. Het was erg leuk om mee te gaan en te kijken hoe het eraan toe gaat. Of je nou wel of niet een instrument kan bespelen uiteindelijk is er een mooie presentatie neergezet!