Doe een donatie en maak kans op de Rikkers jubileumgitaar

Een unieke uitdaging voor drie generaties gitaarbouwers

Rikkers gitaarbouw, een gerespecteerd bedrijf in de wereld van (bas-)gitaristen, viert dit jaar haar 40 jarig bestaan op een bijzondere manier. Drie gitaarbouwers, Ferdinand Rikkers, Jacco Stuitje en Daan Marinus, gaan zichzelf uitdagen met een uniek project: het creëren van een handgebouwde gitaar in slechts één dag.

De drie bouwers gaan op 19 november van start met enkele stukken hout en een hoopje onderdelen. “We gaan door tot de gitaar voltooid en naar onze zin is.”

Op zaterdag 25 november wordt het 40-jarig jubileum gevierd en wordt het voltooide instrument gepresenteerd. Het gehele bouwproces zal natuurlijk ook op beeld worden vastgelegd.

Daarna wordt de gitaar verloot. Een instrument wordt tenslotte gemaakt om bespeeld te worden. Rikkers gitaarbouw heeft besloten de gitaar te verloten onder donateurs van De Rijdende Popschool. Daar zijn we uiteraard ontzettend blij mee.

Tot en met 27 december 2023 kan iedereen die € 10,- doneert aan Stichting De Rijdende Popschool mee doen aan de verloting van de gemaakte gitaar. Voor elke € 10,- extra maak je meer kans.

Wil je wel een donatie doen maar wil je geen kans maken op de gitaar? Dat kan natuurlijk ook!

Personeel van Rikkers gitaarbouw en De Rijdende Popschool zijn uitgesloten van deelname.