De Rijdende Popschool zet koers naar Drenthe

popschooldrentheDe Rijdende Popschool gaat over de provinciegrens en start de eerste popschool in Drenthe. De eerste popschool gaat van start in Hooghalen, waar op maandag 23 mei kennismakingslessen gegeven worden.

Naar de mensen toe

De Rijdende Popschool heeft een bijzonder concept: een professionele bandcoach rijdt naar een dorp of buurt met alle spullen die nodig zijn, zoals instrumenten, versterkers, microfoons en een zanginstallatie. Bij De Rijdende Popschool krijgen kinderen en volwassenen muziekles in een bandje. Je wordt ingedeeld in een bandje met 4 of 5 anderen van dezelfde leeftijd. Met dit bandje ga je popliedjes instuderen, die je zelf uit mag kiezen, in overleg met de bandcoach.

Kennismakingslessen

Voordat Popschool Hooghalen op 30 mei van start gaat, worden gratis kennismakingslessen gegeven op maandag 23 mei in jeugdsoos All Skin, Hoofdstraat 21. Ook bewoners van Hijken zijn welkom om mee te doen.

8-12 jaar 14:15-15:30
8-12 jaar 15:45-16:45 (Ook voor kinderen uit Hijken!)
12-15 jaar 19:00-20:00
15-20 jaar 20:00-21:00
20 jaar en ouder Vanaf 21:00

Opgeven is niet nodig, iedereen kan gewoon langskomen. Als je het leuk vindt, kun je je zich meteen aanmelden voor de reguliere lessen, die op maandag 30 mei beginnen. Wie niet naar de introductieles kan komen maar wel graag mee wil doen, kan een mailtje sturen naar info@derijdendepopschool.nl of het formulier invullen op www.derijdendepopschool.nl

Samen muziek maken

In een bandje leer je snel en het is leuk om samen muziek te maken. Het is gebleken dat in dorpen vaak weinig voorzieningen zijn, met name op het gebied van muziek. Daarnaast heeft het maken van muziek een bindende factor. De bandjes geven regelmatig optredens in het eigen dorp (en ook wel daarbuiten), waardoor mensen bij elkaar komen.

Popscholen in Drenthe

De Rijdende Popschool heeft meer dan 10 popscholen in de provincie Groningen en het voornemen is om ook in Drenthe meerdere popscholen te beginnen. Dit kan onder meer dankzij subsidie van Kinderen Maken Muziek van het Oranje Fonds en het Fonds voor Cultuurparticipatie.