Crowdfunding gestart voor het Rijdende Popschool Festival

De Rijdende Popschool gaat in maart 2019 weer een festival houden in MartiniPlaza. Dit wil de stichting gaan realiseren door middel van een crowdfunding via Voordekunst.nl

De opbrengst van de crowdfunding voor het Rijdende Popschool Festival wordt besteed aan zaalhuur en het inhuren van techniek, maar is ook bedoeld om leuke activiteiten en workshops aan te kunnen bieden tijdens het festival.

Op het Rijdende Popschool Festival in MartiniPlaza op 30 maart 2019 treden alle leerlingen van De Rijdende Popschool op in een professionele setting. Maar het wordt vooral heel leuk en ongedwongen, want je hoeft niet persé de beste muzikant te zijn om samen in een bandje een tof optreden te geven. Kinderen, jongeren en volwassenen uit meer dan 20 dorpen uit Groningen en Drenthe zullen samen met hun bandcoaches optreden. Ook biedt De Rijdende Popschool op dit festival een podium aan het jonge talent van Popsport. De dag wordt verder omlijst door optredens van andere acts, zowel bekende als minder bekende.

Bij De Rijdende Popschool krijgen kinderen, jongeren en volwassenen muziekles door samen in een bandje te spelen. Om mee te doen met De Rijdende Popschool hoef je geen instrument te kunnen bespelen en je hoeft ook niets te huren of kopen. De muziekschool rijdt naar dorpen toe op het platteland met alle spullen die nodig zijn. Bij muziek maken hoort ook dat je dat laat horen aan anderen. Voor sommigen is het best een grote stap om op een podium te gaan staan en dat “even” te doen. Juist daarom organiseert De Rijdende Popschool dit leuke en vooral laagdrempelige festival.